Monday 4 July 2011

Kelahiran satu ANUGERAH

AISY HAIQAL.....

tiba2 aku terkenang balik mase mula2 aku +ve preknen. aku ingat lagi mse tu 2 hari sebelum sambut hari raya 2009. tengah cbuk2 packing baju nak balik kampung, tetibe aku rse lain mcm jer kat perut ni. rse mcm memulas2, cam senggugut pn ade. trdetik kat ati aku ni nk wat pregnancy test. actually aku mmg simpan preg test tu kt umah, almaklumla time tu kami da stahun setengah kahwin tp blum dikurniakan rezeki n dah berkali2 aku wat preg test tu tp xberhasil. aku pegi la toilet dgn perasaan yg biase3 jer, xnk mengharap. mula2 aku tgok kt plat tu satu line, aku hampa jgak la. pastu aku amik semula plat tu dan hasilnya--------> positif. tapi prasaan aku masih sangsi, then aku stat kete and vroommmm ke watson yg brdekatan. aku beli smpai 2 preg test tu. smpai umah aku wat skali lagi, positif. xpuas hati, wat skali lagi positif..ya ALLAH, aku tersangat bersyukur kepadaMU, KAU kurniakan rezeki ini menjelang hari kemenangan umat islam. ----- so, kalu jmpe makcik2 kt kampung, aku ade jawapan untuk soalan ini.."anim dah berisi ke blum?"..soalan yg sblum ni plg aku menyampah..SYUKUR ALHAMDULILLAH..

sepanjang proses kehamilan, aku ade la alah n mabuk3. sempat gak la dok kt wad 3ari coz dehidration n muntah berpanjangan, pe lagi masuk air la.

9bulan aku menanti, aku dijangka deliver 20 Mei 2010. aku tunggu2 xde plak rase sakit cam org sekeliling cter kt aku tu. aku sehat jer, bleh jalan2 kt mall lagi. aku g checkup n doc mntak aku masuk wad 24 Mei 2010 n doc stat bg induce. 1st induce doc bg, after tu doc soh g jln2 biar 'jalan' cpt bkak. xbkak jgk, doc bg smpai 4x induce xjgak bukak. sepanjang tu Mr.A jadi peneman setia aku kt wad. mlm pn tdo kt wad. suami mithali la..hahaha. ari 3 aku kt wad, Mr.A ckp nk pg keje coz dh 2 ari cuti. tinggal la aku sengsorang kt wad, 26 Mei 2010 jam 12tghri doc check 'jalan' aku, still xbkak  jgk n doc buat decision spya aku bersalin secara czer. adeehhh, gelap sekejap dunia aku. time tu aku sengsorang jer, xde suami, xde mak. aku call Mr.A soh die dtg spital. doc plak asik push soh cepat msuk bilik bedah, aku xkira aku nk tggu gak Mr.A dtg. nk mintak maap kot kot la.........kul 1ptg aku msuk OT, 1.26ptg My Hero CiLiK selamat dilahirkan..syukur kami panjatkan kepadaMU.

dan inilah hasilnya......

bayi seberat 3.72kg...sihat

aisy 47 hari

aisy 7 bulan

aisy 9 bulan

aisy genap 1 tahun

aisy 1 tahun 1 bulan
mamapapa SAYANG sgt3 AISY HAIQAL...

2 comments:

aShEMaSt said...

ibu lagi syayg aisy! ibu mishyu aisy haikal!!! hemmuuaahhhX

NaNeMouS said...

muahahaha..nnt kalu ibu ade bb sndiri, nk syg aisy lg x?