Sunday 10 July 2011

Oh Ibu Mertuakuuu....

salammmmmzzz...


kepada parapara isteri kt luar sana sure ade cerita pahit manis bersama ibu mertua kan..ade org kata mertua dgn menantu ni mcm 'hantu'. mertua vs menantu giteww..xterkecuali jgk, ade yg mempunyai memoir yg indahindah dgn mertua dorang kan..kan..


nak dijadikan citer, last friday kat kawasan umah aku tu trputus bekalan ayor, xmandi la eden. bau bacem..kehkehkeh..tggu Mr.A balik keje, kul 9.30 baru sampai umah. cian Mr.A bekerja keras utk menyara KAMi 3 beranak. dingdongdingdong cari idea cmne nk mandi, Mr.A ajak check in hotel yg dekatdekat ngan umah, aku refuse. alangalang, baik balik kg jer. bkn jauh pun shah alam-kapar 45minit jer. b4 pulang, Mr.A dah call mak die ckp kami otw nk ke sana n tujuan call adelah nk bgtau jgn tdo lg. smpai je dpn umah, pakmentua n makmentua aku dah tggu cucu kesayangan mereka smbil menonton musang yg trkena perangkap. comel gak musang ni kan..aku masuk jer umah, terkejut besar dgn layanan mak mentua aku, terharu sgt. die dah siap hamparkan tilam kt depan tv dgn bantalbantal yg empuk dan berwarnawarni untuk KAMi. bkn nye xde katil, tp my hero cilik tu xbleh tido dlm bilik, mlm kang sure menangis. ntah mende ape yg kacau die xtau la aku. makmentua aku sentiasa menyediakan perkhidmatan yg terbaik utk keluarga dan anakanak nya. bersyukurnya aku ber'makmentua'kan pn Arba'ayah bt hj. Sapuan. terimakasih mak.


keesokan harinya plak, biase la lps mkn tghari msti KAMi tdo sbb suasana umah tu yg sejuksejuk n sgt mendamaikan. mulamula nk tdo kn my hero cilik tu, tuptup mamapapa yg tdo dlu. kehkeh. kul 5 aku bgun nk g mandi, tengoktengok makmentua aku tgh cbuk isi air kt dlm swimming pool kecik my hero cilik yg dibeli oleh atuknya. neneknenek, rupenye nk sediakn air mandi smbil swimswim tuk cucu kesayangan. terharu lg skali. mmmm, skang my hero cilik dpt layanan yg superb dr nenek, tp pehni kalu sepupu die dah lahir kene bagibagi la yerk. xleh manjamanja lagiii.....





wow gumbira nye aisy

aisy swimswim


peace no war!!


p/s : kepada sapesape yg masih mempunyai ibu mertua, sayangi lah mereka seperti menyayangi ibu kita sendiri....

4 comments:

aShEMaSt said...

wahh swim2 yer aisy!nanti ibu join na..humm aku ngah cuak la..cainer la nantikeadaannya ngan mak mertua..harap2 ok la..hihi..

#nem, nak pakai apa yer time kat umah mak mertua nanti..aku kompius!!!

NaNeMouS said...

woit, jgn lupe bwk bju kurung 2 3 pasang.. baju mke sure tutup bontot..haha

working mom... said...

awat gambo sensored aisy oiii !!

NaNeMouS said...

haha..xpe2 mk ngah, tuuut aisy masih blum kelihatan kebesarannya..