Monday 4 July 2011

Nasi Tumpang

salam....
tajuk entri hari ni adalah NASI TUMPANG. what?? nasi tumpang?????..ingt rumah tumpangan je ador..?


korang2 sume penah mkn x nasi ni? 1st time gak aku dgr nama makanan ni. aku sebagai seorang pencinta makanan pn mencuba la makanan pelik ni. huhhh!!! mmm, not bad la. cer try cer try..b4 tu aku baca kat 'menu brief', makanan ni berasal dari negeri cik siti wan kembang.


cara2 penyediaan adalah-----> nasi ni digulung dalam daun pisang berbentuk kon, dalam tu ada sambal udang/ikan (depend yg mane kte nak), telur dadar n serunding kelapa yg manis2 gitu rasenye. nasi die plak ala2 lembik mcm nasi impit tuh. sambal die agak pedas la, fuhhhh, merah padam muke aku. sape2 yg teringin nak try, bleh la ke restoran BELANGA kat midvalley. restoran ni in between antara midvalley ngan THE GARDEN. harga pn berpatutan la, xsilap aku rm6.50..




No comments: